söndag 16 februari 2020

Ormbunkar i skogen

Ormbunkar i skogen

4 kommentarer:

  1. Wov vilken bakgrundsoskärpa du fått till,riktigt fint jobbat.Ett litet tips.
    Prova nästa gång att sätta fokuspunkten i stensötan och tryck ned avtryckaren till hälften och vrid kameran lite så att fokus är mot mossan och tryck av,
    Förhoppningsvis får du skärpa i både stensötan och mossan,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok jo jag fick låna ett annat objektiv av Shwan, ett 35 mm och det blev ju helt annorlunda. Mycket att tänka på när man har en fast brännvidd. Mycket intressant. Som jag förstod så kunde jag "låst" avstånd på stensötan med avtryckkaren och sedan flyttat kameran lite och tryckt av. Mycket nytt att lära sig. :-) :-) ;-)

      Radera
  2. Svar
    1. Sådant mottages mycket tacksamt, jag vill läöra mig mer om detta, alla tips är välkomna. shwan hade fullt upp med att "korrigera" min fotografering. ha ha ha ;) :)

      Radera